Ofte stilte spørsmål
Bestilling
En vare jeg nylig kjøpte er nå på kampanje. Kan jeg få den til samme pris?
Vi forsøker alltid å tilby deg som kunde de beste prisene, men såklart kan prisjusteringer skje under f.eks. kampanjer. Har en pris endret seg nylig (innen 14 dager etter ditt kjøp) er du velkommen til å kontakte vår kundeservice, så skal vi forsøke å hjelpe deg.
Kommer varen på lager igjen?
Om varen du ønsker er midlertidig utsolgt, vil varen få en estimert leveringstid til vårt lager.
Om varen du ser etter ikke er på vår side lenger er den dessverre utgått fra sortimentet.
Kan jeg forhåndsbestille nyheter?
Om du vil ha produktet på releasedatoen kan du forhåndsbestille en vare så blir den sendt samme dag eller dagen etter vi mottar varen på vårt lager.
Hvordan vet jeg at min bestilling har gått igjennom?
Når vi har mottatt din bestilling får du en ordrebekreftelse via e-post. Når vi har pakket og sendt bestillingen din får du ytterligere en e-post som inneholder et sporingsnummer. Dette nummeret kan du bruke på Postens hjemmeside for å undersøke hvor pakken din befinner seg. Du kan også finne dine ordrer i ordrehistorikken på min side.
Har du ikke mottatt en ordrebekreftelse fra oss er det oftest på grunn av at e-postadressen er feilstavet eller ugyldig. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.
Hvor er min kvittering?
Du får en ordrebekreftelse av oss via e-post som fungerer både som kvittering og garantibevis. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice dersom du har mistet eller ikke fått din kvittering, så hjelper vi deg.
Betaling
Hvorfor går ikke min kortbetaling igjennom?
Årsaken kan være at ditt bankkort er sperret for e-handel, enkelte banker har denne funksjonen. Kontakt din bank for å heve sikkerhetssperren. Husk også at du må ha din bank-ID og/eller personlige kode tilgjengelig når du handler hos oss. Du kan kun handle med kort utstedt i Norden.
Levering
Hva betyr de forskjellige leveransemåtene?
Postpakke
Postpakke betyr at vi sender dine varer via Posten til ditt nærmeste postkontor. Når pakken har ankommet postkontoret får du en SMS om at din pakke er klar til å hentes. Om du ikke har oppgitt et mobilnummer får du istedet et brev med referansenummer og anvisninger om hvor pakken kan hentes.
Hvorfor kan jeg ikke se en sporing på mitt Kollinummer når jeg søker på Postens hjemmeside?
Mest sannsynlig har ikke Posten rukket å registrere ditt kollinummer enda. Posten registrerer først kollinummeret når pakken har ankommet deres postterminal. Vent, og prøv igjen senere. Får du fortsatt ikke resultat, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.
Hvordan avbestiller jeg?
Hvis du skulle ønske å kansellere ordren/restordren før den er sendt er det mulig ved å kontakte kundeservice. Vil du kansellere ordren etter sending, må pakken hentes ut på postkontoret og du kan benytte deg av angreretten.
Hva skjer om jeg velger å ikke hente ut pakken min på postkontoret?
Om du ikke henter ut pakken din sendes den tilbake til Online-mc AS og vi fakturerer deg 349 kroner i administrasjonsavgift + returfrakt. Selv om du angrer ditt kjøp må du hente ut pakken dersom du vil unngå administrasjonavgift. Les mer under kjøpsbetingelser - uavhentede pakker/angrefrist.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Bytte/retur
Hvordan bytter jeg en vare?
Ønsker du å bytte en vare må denne returneres vårt lager før en evt. utbetaling blir gjort. Ønsker du å bytte en vare må ny vare bestilles på normal måte via nettsiden.
Reklamasjon - Produktet fungerer ikke som det skal, hvordan løser dere det?
Vi beklager at produktet ikke fungerer! Send oss en e-post (kundeservice@online-mc.no), gjerne med en kort film eller noen bilder som får frem feilen, så ser vi på saken med en gang.
Konto
Hvordan fjerner jeg min konto?
Vi synes det er leit du ikke lenger ønsker å ha din konto hos oss. For å fjerne din konto kontakter du kundeservice så hjelper de deg med dette.
Hvordan endrer jeg informasjonen på min konto?
Trenger du å endre adresse, e-post eller telefonnummer gjør du dette under min side. Vil du endre på noe utover dette må du kontakte kundeservice. Ønsker du å endre leveringsadresse på en ordre som ikke er sendt fra vårt lager må du kontakte kundeservice.
Jeg kan ikke logge inn på min konto?
Din konto er registrert med e-post. Har du glemt ditt passord eller har du registrert din konto på en mail som du ikke lenger bruker kan du kontakte kundeservice. Ønsker du å endre passord klikker du her og angir din e-postadresse så sendes et nytt passord til deg.
Hvorfor kan jeg ikke søke på mer enn 5 skiltnummer pr. dag?
Det er lagt inn en begrensing på antall forskjellige registreringsnummer pr dag for å unngå misbruk av vår database fra konkurrenter. Du kan søke på samme skiltnummer et ubegrenset antall ganger. Kjøretøy som legges til under mine kjøretøy teller ikke med i begrensningen.