Vilkår

1. Kjøpsbetingelser

Viktig å bemerke seg

Du må være myndig for å kunne bestille varer hos oss.

Når du oppretter konto hos oss bekrefter du at din alder ikke er under 18 år. Om du likevel oppgir en annen alder enn det som er korrekt så er dette straffbart.

Om likevel mindreårige bestiller varer, trer foreldreansvar inn i bildet. Ref. lov om skadeserstatning 13. juni 1969 Nr. 26 §1-1 barns ansvar og §1-2 foreldre ansvar.

Uavhentede pakker/angrefrist

Pakker sendt med transportør eller på annen måte gjort klart til deg, og som ikke hentes innen tidsfristen, eller nektes mottatt, eller som kommer i retur til oss av andre årsaker - som ikke skyldes vår feil - faktureres for utgifter vi har hatt i saken, da vi anser dette som avtalebrudd. Dette er omkostninger som skal dekke fraktomkostninger tur/retur, pakkeomkostninger, behandlingsomkostninger, verditap, andre kostnader og ekspedisjonsgebyr.

Angrefristskjema sendes pr. e-post sammen med ordrebekreftelse, i tillegg til å være tilgjengelig for nedlasting i ordrehistorikken på Min side. Angrefrist er 14 dager ihht Angrerettloven. Om angreretten benyttes aktivt gjelder det andre regler gitt under angreretten, men om du er passiv vil ikke dette gi oss indikasjoner om hvorfor pakken kommer i retur. Du vil da heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister da retten til å gå fra avtalen.

I noen saker kan omkostningsgebyret blir betydelig større enn minimumsgebyret, dette blant annet når det er snakk om ikke avhentet tilvirkningsvarer og andre varer.

Øvrige betingelser

Salgspant / Betalingsvilkår

Varen forblir selgers eiendom, inntil hele beløpet er betalt. Renter og purregebyr belastes etter forfall jfr. Pantelovens §3-14 flg.

Ordrens gyldighet

En ordre er gyldig når kjøper har mottatt ordrebekreftelse, eller burde normalt ha mottatt ordrebekreftelse grunnet eventuelle e-postproblemer eller andre årsaker som vi ikke kan påvirke. Alle ordrebekreftelser blir sendt pr e-post. En ordre er gyldig inntil varen er avbestilt eller kansellert fra oss (skriftlig/e-post) grunnet eventuelle feil.

Ved ordreinngåelse er det gitt at kjøperen godtar våre betingelser.

Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt av din ordre/bestilling grunnet feil, prisendringer, lagersituasjon eller andre årsaker.

Avbestilling/kansellering av kjøp

Hvis du skulle ønske å kansellere ordren/restordren før den er sendt er det mulig ved å kontakte kundeservice. Vil du kansellere ordren etter sending, må pakken hentes ut på postkontoret og du kan benytte deg av angreretten.

2. Levering

Leveringsbetingelser

Leveringstiden fra ordren er mottatt er normalt 1-6 virkedager, inkludert lagerbehandling og transporttid. Ordren behandles og sendes samme dag hvis din bestilling er bekreftet av deg før kl. 12.00. Leveringstiden kan variere avhengig av hvor i landet du ønsker varene levert.

I de tilfeller der varen ikke er på lager må tiden fram til estimert ankomst legges til antatt leveringstid. Lagerstatus blir oppgitt på hver enkelt vare i vår nettbutikk. Om det viser seg at lagerstatusen viser feil antall på lager i forhold til din bestilling, vil du få beskjed om dette på din oppgitte e-postadresse eller pr. telefon.

Vi sender alle varer som er angitt på lager innen 0-1 virkedager. I tilfeller hvor restnoterte varer er forventet inn til lager få dager etter ordren er mottatt kan det forekomme at vi holder tilbake ordren intill varen ankommer lager. Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt i enkelte sammenhenger.

Restnoterte varer går fra lager så snart de ankommer lageret ihht lagerbehandlingstiden.

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. og eks. frakt. På alle ordre tilkommer det frakt og evt gebyrer som skal dekke utgifter til forsendelse og annet. Frakt, mva og eventuelle avgifter som kommer i tillegg til varekostnad vil bli automatisk kalkulert i handlekurv. Du ser her klart hva det totale beløpet blir for din bestilling før du bekrefter ditt kjøp.

Hvis noe mangler i forsendelsen

Hvis det mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at varen er restnotert, har vi rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

Send en e-mail til kundeservice@online-mc.no. Mailen må inneholde følgende informasjon:

  • Ordrenummer
  • Kundenummer
  • Varenummer på varen som mangler

Vår serviceavdeling vil deretter undersøke saken og kontakte deg.

3. Betaling

Betalingsbetingelser/porto

Du ser det totale beløpet i kassen før du bekrefter ditt kjøp, slik at du ikke får overraskelser når pakken ankommer deg. Avtalt beløp er det du betaler, det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Online-MC AS! Frakt/porto for ordre betalt med online betaling er for tiden kr 99,- inkl. mva.

Online betaling / Kredittkort

Vi tilbyr online betaling via Nets. Nets tilbyr et sikkert betalingssystem for netthandel som tilfredsstiller både de behov vi har som selger og den sikkerheten du har som bruker av denne tjenesten.
Følgende online betalinger er tilgjengelig: Faktura (AfterPay), Vipps, Visa, Mastercard og Maestro.
Ved bruk av AfterPay sendes betalingsinformasjon på e-post, i tillegg til at det er tilgjengelig på My AfterPay.

Når trekkes beløpet betalt med kredittkort?

Vi trekker deg ikke for kjøpsbeløpet før varen forlater lager, i enkelte tilfeller kan du som kunde kanskje oppleve at kortselskapet reserverer angitte beløp og reduserer disponibelt beløp på ditt kort, men pengene er altså ikke trukket, kun reservert.

Om din bestilling blir slettet vil likevel beløpet være reservert noen dager, hvor lenge avhenger av din bank - kontakt eventuelt din bank for hvor mange dager det er snakk om. Dette er standard prosedyrer fra kortselskapet og den banken som har levert deg ditt kredittkort.

Om du avbestiller deler av din bestilling, trekkes KUN det nye beløpet som er lavere enn reservert beløp.

Om vi må kreditere et kjøp som har blitt gjort med et kredittkort ved en senere anledning, gjøres dette foretrukket mot det samme kredittkortet som ble brukt ved bestilling.

Det er ikke mulighet for å be kundesenter legge til varer på en bestilling som er forhåndsbetalt, det må registreres en ny ordre. Dette kommer av at vi ikke kan trekke mer enn reservert beløp.

Sikkerhet ved online betaling/kredittkort

Med betalingsløsning via Nets er det trygt å handle over Internett.

Er du skeptisk til å handle på nettet? Føler du at det ikke er trygt å bruke kortet ditt? Vårt system sammen med systemet til Nets er utarbeidet med tanke på sikkerhet både i betaling og leveranse.

Vi behandler alle personlige opplysninger konfidensielt. Dine persondata gjøres ikke tilgjengelig for andre. Nets stiller krav til de nettsteder som bruker tjenestene for å ivareta ditt personvern. Ingen informasjon om ditt kredittkort blir lagret hos oss.

Sikkerheten ved bruk av online betaling blir ivaretatt etter de krav datatilsynet krever. All sensitiv informasjon skjer via krypterte linjer.

Kortsvindel

Du er alltid sikret mot kortsvindel, om kortselskapet ikke kan dokumentere at det er du som har utført transaksjonen og det ikke foreligger mislighold fra kortholders side, vil du ikke være ansvarlig for kjøpet.

Vi refererer ellers til de retningslinjer som er satt fra kortselskapene og det er meget viktig å følge disse. Husk at ditt kredittkort alltid må oppbevares på en forsvarlig måte for å unngå misbruk. Vi oppfordrer alle kortholdere til å kjenne til rutiner for hva som må gjøres om noe skjer med ditt kredittkort.

4. Personvernerklæring

Les vår personvernerklæring.